Handelsbetingelser

Denne aftale dækker forretningsforholdet mellem taplink ApS, CVR: 44791544, Vesterbrogade 25 st., 8000 Aarhus C, Danmark og kunden ("kunden" eller "du"). Taplink ApS er baseret i Danmark, og disse handelsbetingelser er underlagt dansk lovgivning.

1. Anvendelse

Disse vilkår og betingelser gælder for alle forhold mellem taplink ApS og kunden, medmindre andet er aftalt skriftligt. Taplink ApS leverer udelukkende løsninger til virksomheder, herunder offentlige myndigheder, foreninger og sammenslutninger.

Ved at handle via hjemmesiden (www.taplink.dk) eller eksterne salgskanaler accepterer du at være bundet af de vilkår og betingelser, der er fastsat på denne side eller i dette dokument ("Handelsbetingelser"). Du anerkender også, at du handler som en virksomhed, da taplink ApS' produkter ikke tilbydes til forbrugere.

2. Information og markedsføring

Kunden vil modtage nyhedsbreve via e-mail, der indeholder oplysninger om aktuelle tilbud, nye produkter, nye tjenester, vedligeholdelsesmeddelelser og meget mere. Derudover vil kunden blive kontaktet af en sælger på måneds- eller kvartalsbasis for at finde ud af, om dine behov opfyldes med den eksisterende opsætning, og hvad der eventuelt kan gøres for at opfylde et udækket behov. Dertil vil sælgeren introducere nye produkter, tilbud og kampagner, som kunne være relevante for din forretning.

3. Produkter

Betingelserne omfatter alle produkter, herunder anmeldelseskort og standere, uanset om de sælges, lejes eller lånes af taplink ApS. Derudover omfatter betingelserne aktuelle serviceydelser, der tilbydes af taplink ApS.

4. Abonnementsløsning og generelt salg

Taplink tilbyder en unik abonnementsløsning, som er perfekt egnet til forretningen, der er i vækst, hvor hurtig tilpasningen er nødvendigt, samt forretningen hvor det hænder at kort/stande går bort eller i stykker regelmæssigt.

Hvis du har valgt en abonnementsløsning, gælder følgende betingelser:

  • Du vil blive faktureret 499,95 kr. inklusiv moms pr. påbegyndt måned af dit abonnement
  • Abonnementet inkluderer at kunne få tilsendt 5 anmeldelseskort og 1 stander pr. måned
  • Vælger du ikke at bruge dit abonnements sikkerhedspakke en måned, akkumuleres mængden af kort og stativer til den næste måned. Dermed går dit abonnement aldrig til spilde.

Aftalen indgås mellem parterne ved underskrift af en aftale eller ved kundens accept pr. mail eller ved at foretage købe abonnementspakken via hjemmesiden.

Ved indgåelse af aftalen, hvad enten der er tale om abonnement eller almindeligt salg af produkter, forpligter kunden sig til at oplyse korrekt navn, adresse, postnummer, telefonnummer, CVR-nummer og e-mailadresse. Taplink forpligter sig til at behandle alle oplysninger om kunden fortroligt.

Derudover er kunden forpligtet til at levere alt relevant materiale og information, der er nødvendigt for programmeringen af eventuelle kort og stande, herunder firmanavn, adresse, postnummer, ønsket platform for anmeldelser, CVR-nummer og e-mailadresse. Taplink forbeholder sig ret til IKKE at levere de bestilte produkter og tjenesteydelser, såfremt relevant materiale ikke er fremsendt senest 14 dage fra aftaletidspunktet. Der ydes herefter 30 dage fra faktureringsdato til at få udført enhver form for korrektion af det bestilte produkt.

Taplink forbeholder sig ret til at bruge abonnementsoplysningerne til udarbejdelse af generelle statistikker samt til at anvende det udførte arbejde som reference i salgs- og markedsføringsøjemed. 

5. Bindingsperiode

Abonnementet har ingen bindingsperiode, men du mister retten til at bruge det akkumulerede antal gemte kort og stande, der er knyttet til dit abonnement, ved opsigelse.

Dit abonnement faktureres automatisk hver måned. Hvis kunden ønsker at opsige aftalen, skal dette ske pr. e-mail til kundeservice@taplink.dk. Eventuelt forudbetalt beløb refunderes ikke.

Hvis taplink ApS ønsker at lukke særlige abonnementstyper/opsige særlige aftaler eller særlige ydelser, forbeholder taplink ApS sig rettigheden til at kunne opsige aftalen. I sådanne situationer vil forudbetalte beløb blive refunderet. Fra taplink ApS’ side kan aftaler til enhver tid opsiges uden varsel. 

6. Databehandleraftaler

Handelsbetingelserne indeholder også databehandlingsaftalerne. Den seneste version af databehandleraftalen kan til enhver tid findes på: https://taplink.dk/pages/databehandleraftale

Spørgsmål om handelsbetingelserne bør sendes til kundeservice@taplink.dk. Ved levering af abonnement eller salg af produkter vil kunden fungere som dataansvarlig, og taplink ApS vil fungere som databehandler i overensstemmelse med artikel 28 i databeskyttelsesforordningen (GDPR). En databehandleraftale er derfor inkorporeret i disse vilkår for tjenesteydelser ved henvisning, og både kunden og taplink ApS skal overholde vilkårene i databehandleraftalen.

7. Materialer til brug i forbindelse med design eller lignende

Dette afsnit er typisk kun relevant, hvis du har haft brug for at få tilpasset kort og standere eller på anden måde har haft brug for at dele filer, der er underlagt ophavsret.

Materiale indsendt eller udleveret af kunden med henblik på opsætning af kort og stande eller andre produkter fra taplink ApS' bortskaffes eller slettes efter 3 måneder.

Taplink ApS kan ikke holdes ansvarlig for materialer, herunder USB-nøgler eller andre digitale lagringsmedier, som beskadiges eller mistes, mens de er i taplink ApS’ varetægt, og det anbefales derfor, at kunden enten beholder kopier eller sender/leverer kopier til taplink ApS. I alle tilfælde opfordres kunden til på sædvanlig vis at tage backup af materialet på sædvanlig vis, inden det overdrages til taplink ApS, således at kunden ikke lider skade ved et eventuelt tab. 

8. Priser og betalingsbetingelser

Alle priser på hjemmesiden er inklusiv moms. Der betales forud for de købte produkter. 

Taplink ApS forbeholder sig retten til at lave prisstigninger i henhold til inflation. Som kunde får du tidligst besked 1 måned før de nye priser træder i kraft.

9. Misligholdelse

Kunden forpligter sig til at overholde dansk lovgivning. I tilfælde af misbrug af abonnementet/aftalen, herunder enhver form for uetisk adfærd via brug af kort, standere og andre produkter, vil medføre øjeblikkelig opsigelse af abonnement.

10. Adresseændringer og andre ændringer i kundens forhold

Hvis kunden flytter, eller de oprindeligt afgivne oplysninger, herunder f.eks. telefonnummer eller e-mail, ændres af anden grund, skal kunden straks give taplink ApS skriftlig besked. Her anses 14 dage som værende inden for rimelighedens grænser. Formår du ikke at opdatere dine oplysninger rettidigt, vil du blive pålagt 1.000 kr. i næste faktureringsperiode.

11. Ansvarsfraskrivelse

Taplink ApS fraskriver sig alt ansvar på en række områder.

11.1. Forsinkelse

Taplink ApS fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle forsinkelser.

11.2. Produktansvar

Taplink ApS fraskriver sig ansvar for skader på fast ejendom, løsøre eller andre aktiver. Det samme gælder driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. Kunden kan ikke videreføre tredjemands eventuelle krav mod taplink ApS.

11.3. Misinformation

Taplink ApS fraskriver sig ethvert ansvar for tab og skade som følge af fejl i indtastninger foretaget af kunden eller foretaget af taplink ApS på baggrund af kundens oplysninger.

11.4. Force Majeure

Taplink ApS fraskriver sig ansvar for force majeure-forhold, som ligger uden for taplink ApS’ kontrol, og som ikke burde have været taget i betragtning ved aftalens indgåelse.

11.5. Eksta omkostninger

Hvis taplink ApS opkræves moms eller andre typer omkostninger som følge af ugyldige eller forkerte firmaoplysninger, forbeholder taplink ApS sig ret til at viderefakturere disse udgifter.

12. Rettelser/ændringer og varsling heraf

Taplink ApS kan meddele ændringer i aftalen pr. e-mail til den e-mailadresse, som kunden har oplyst ved bestilling af abonnementet/oprettelse af aftalen. Taplink ApS kan ændre aftalen med et varsel på 30 dage. I tilfælde af væsentlige ændringer i aftalen til ugunst for kunden, kan kunden skriftligt opsige aftalen, indtil de nye vilkår i aftalen træder i kraft. Kundens opsigelse skal i så fald fremsendes senest 14 dage før de nye aftalevilkår træder i kraft.

Ændringer af rent fordelagtig karakter kan gennemføres uden forudgående varsel. Taplink ApS kan løbende foretage rettelser/ændringer i de enkelte moduler og produkter af driftsmæssige årsager, herunder indskrænke eller ophøre med at tilbyde særlige abonnementstyper eller særlige ydelser. Taplink ApS kan overlade den tekniske drift af enhver ydelse til tredjemand, såfremt dette kan ske på uændrede vilkår for kunden.

13. Ophavsret

Taplink ApS ejer ophavsretten til designet af alle tilbudte produkter og alle de moduler, der er knyttet til det. Brug heraf uden samtykke fra taplink ApS er ikke tilladt. Taplink ApS har ophavsretten til disse standardvilkår, som ikke må kopieres eller anvendes helt eller delvist uden samtykke fra taplink ApS.

Taplink ApS er i øvrigt bemyndiget til at anvende virksomhedens (kundens) logo ved gennemførelse af betaling, hvad enten det er via hjemmesiden eller eksternt via en tilknyttet sælger. Taplink vil kun bruge kundens logo som reference på hjemmesiden og i andre relaterede sammenhænge, hvor en reference er passende, herunder salgspræsentationer og udførelse af casestudier.

14. Fakturering

Taplink ApS er berettiget til at fakturere umiddelbart efter indgåelse af aftalen. Fakturering vil normalt finde sted inden for 30 dage efter aftalens indgåelse.

15. Værneting

Eventuelle tvister mellem parterne skal afgøres af Retten i Aarhus som 1. instans og Østre Landsret som 2. instans.

16. Returret

Som kunde har du 14 dages returret fra den dato, hvor du har modtaget din ordre.

Du hæfter selv for returfragten til os, og det er dit ansvar at produkterne kommer sikkert retur. Du hæfter selv for en mulig værdiforringelse.

Pakken skal sendes til:

taplink ApS

Vesterbrogade 25 st.

8000 Aarhus C

Danmark

Vi modtager KUN pakker med omdeling.

Bemærk venligst, at hvis du har fået lavet specialfremstillede kort eller stande, er du som kunde ikke omfattet af nogen returret. Dette skyldes, at skræddersyede kort eller stande ikke har nogen funktionalitet eller værdi for taplink ApS, hvis de returneres. 

17. Refusion

Ved tilbagebetaling vil du modtage fuld refusion af købsbeløbet. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, vil denne blive fratrukket købsbeløbet. Street Bill afgør, om der er tale om en værdiforringelse.

Refusioner har en behandlingstid på op til 8 arbejdsdage fra det tidspunkt, hvor vi modtager din returpakke. Når vi udsteder en refusion, vil du modtage en bekræftelse via e-mail, og pengene vil være tilgængelige på din konto inden for 1-4 arbejdsdage.

18. Reklamationsret

Som udgangspunkt er du ikke underlagt nogen reklamationsret, når du handler hos taplink ApS. Ansvar for defekte produkter accepteres kun, hvis det kan dokumenteres ved modtagelse. Det er kundens ansvar at kunne dokumentere eventuelle mangler ved modtagelse.

Taplink ApS tager ikke ansvar for produkter, der går i stykker eller går bort.

19. Levering

Taplink ApS sender udelukkende til Danmark og bruger PostNord til at håndtere forsendelser. Efter din ordre er afsendt, vil du modtage et tracking nummer, hvilket gør det muligt at spore dine forsendelse. Vi sender udelukkende erhvervspakker, der bliver leveret direkte til din firmaadresse.

Leveringstiden er 1-3 hverdage.

Hvis du har bestilt specialfremstillede kort eller stande med dit eget design, er leveringstiden ca. 3-4 uger. Du kan kontakte os her for at høre mere om de forskellige muligheder for specialdesignede kort og stande.